Przygotowywana przez niego nowa kompozycja do „Gabinetu doktora Caligarii" jest kolejną próbą muzycznej redefinicji klasyki filmowej – Wissem stworzył wcześniej własną ścieżką dźwiękową do „Nosferatu – symfonii grozy" F.W. Murnaua z 1922 roku oraz „Upadku domu Usherów" Jeana Epsteina z 1928 roku, które miała okazję usłyszeć publiczność MFF Nowe Horyzonty oraz Kina Muranów.
Uznawany za jedno z arcydzieł niemieckiego ekspresjonizmu „Gabinet doktora Caligari" to film, który na trwałe wpisał się w historię kina grozy. Opowieść o tajemniczym hipnotyzerze, doktorze Caligarim i jego somnambulu Cezarze, który ponoć dokonuje zbrodni we śnie, do dziś fascynuje swoją niepokojącą atmosferą, zdeformowaną scenografią i sugestywnym stylem wizualnym. To także metafora niepewności i lęków epoki powojennej.