W trakcie spotkań cenieni twórcy oraz branżowi specjaliści dokonują analizy rozwiązań artystyczno-technologicznych, zastosowanych w procesie produkcji omawianych filmów. Podczas spotkań uczestnicy mogą brać czynny udział w dyskusji poprzez zadawanie pytań. Jest to unikalna forma, poświęcona roli obrazu w filmie.
Bohaterem listopadowego spotkania jest Piotr Sobociński autor zdjęć do filmu "Magnat" (reż. Filip Bajon).
Piotr Sobociński - Absolwent łódzkiej szkoły filmowej. Autor zdjęć, który z wielką swobodą poruszał się między brzydotą, czego przykładem są zdjęcia do Szczurołapa Andrzeja Czarneckiego, i pięknem, na co dowodem jest zrodzony z wrażliwości i erudycji niemal felliniowskiej Magnat Filipa Bajona. Laureat Złotej Żaby za ascetyczne zdjęcia do Siódmego pokoju Marty Meszaros (1995), Srebrnej – za Czerwonego Kieślowskiego (1994), Brązowej – za Krainę wiecznego szczęścia (2001) Scotta Hicksa.
Współpraca z Kieślowskim przyniosła mu nominację do Oscara. Pracował z Meryl Streep, Diane Keaton i Leonardo DiCaprio, do spotkania doszło na planie filmu Pokój Marvina Jerry’ego Zacksa. Dla Louisa Mandokiego dokonał niemożliwego, sfilmował dźwięk. Wszystkim niedowiarkom polecam fragment koncertu w klubie bluesowym w Oczach anioła. Filmował Paula Newmana, Gene’a Hackmana i Susan Sarandon, chodzi oczywiście o pracę przy Twilight Roberta Bentona.
Pracował z Konwickim i Hasem, który niezwykłe wysoko cenił swoich szwenkierów, uważał za najbliższych współpracowników, w Nieciekawej historii prowadzenie kamery powierzył właśnie Piotrowi Sobocińskiemu.
Od Bogusława Lindy wiem, że Piotr Sobociński słuchał aktorów, i często potrafił poświęcić swój pomysł dla ich komfortu i ekspresji.
𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌:
19:00 Wprowadzenie
prof. PWSFTviT dr hab. Katarzynę Taras, filmoznawczyni i krytyczka filmowa, wykładowczyni Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Warszawskiej Szkoły Filmowej, przybliży widzom tematykę filmu i zasygnalizuje wybrane – szczególnie interesujące w kontekście pracy operatora – fragmenty prezentowanego obrazu.
19:10 Projekcja filmu
W 1900 roku Książę pszczyński, Hans Friedrich von Teuss XVII, przyjmuje cesarza Wilhelma II po udanym polowaniu. Cesarz oferuje mu stanowisko nadwornego Wielkiego Łowczego lub ambasadora w Londynie. Książę, mając na uwadze zadowolenie swojej żony Daisy, wybiera tytuł Wielkiego Łowczego.
W 1932 roku sparaliżowany książę mieszka w pałacu z nowo poślubioną małżonką Mariscą de Bodege i najmłodszym synem, Bolkiem, który otwarcie wykazuje zainteresowanie macochą. Na wieść o chorobie ojca przybywają najstarszy syn, Franzel, pracujący u Heinberga, jednego z najbogatszych właścicieli kopalń w Westfalii, oraz trzeci syn, Conrad, przebywający w Warszawie razem z przyjacielem z dzieciństwa, Jurkiem Zbierskim, z którym łączą go intymne więzy uczuciowe.
W obliczu kryzysu finansowego von Teussów, Franzel otrzymuje pełnomocnictwo do zarządzania rodzinnych majątkiem.
22:10 Spotkanie z twórcami
Po filmie zapraszamy na rozmowę z Filipem Bajonem (reżyser filmu), Dariuszem Panasem (operator kamery), Marią Gładkowską (aktorka - rola Daisy), Michałem Sobocińskim oraz Piotrem Sobocińskim Jr (autorzy zdjęć).
Organizator: Stowarzyszenie Autorek i Autorów Zdjęć Filmowych PSC
Patronat: Kino Muranów
Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej