Bengalska myślicielka i pisarka Rokeyi Hossain opisuje w nim utopię zwaną Ladyland, w której mężczyźni muszą pozostać w domu, a kobiety mogą swobodnie się poruszać i rozwijać. Kobiety mają prawo do samostanowienia, żyją w pokoju, zarządzają i mają otwarty dostęp do edukacji. A mężczyźni? W Ladyland są zamknięci. Książka stanowi w filmie punkt wyjścia do ukazania magiczno-realistycznej wizji roli kobiet w przeszłości i teraźniejszości, dynamiki między obiema płciami oraz znaczenia marzeń i snów. Inés kończy swoją podróż, odwiedzając współczesnych myślicieli, w tym Mary Beard i Paula B. Preciado, ojca w Rzymie i spotyka się z opuszczonymi i zaniedbanymi wdowami z Wryndawany. Każda część filmu przedstawiona jest w niepowtarzalnym pod względem wizualnym stylu. Pojawia się tu technika atramentu i akwareli, cieniowania, a także tradycyjne wzory Mehndi. Senne animowane obrazy, połączone z nastrojowymi ujęciami malowanymi henną i akwarelami, zmieniają ten film w magiczną opowieść o roli i znaczeniu kobiet.
[Eng]
Taking its inspiration from a feminist sci-fi short story written in Bengal in 1905, Inés sets out on a voyage of discovery around India in search of Ladyland, the Utopian land of women.