Zakup biletów na ten seans możliwy jest poprzez stronę festiwalu Timeless:
Uwaga: nastąpi przekierowanie na stronę https://timelessfilmfestival.pl/
Byliście kiedyś w Paryżu w Teksasie? Miasteczko istnieje naprawdę, a jego największą atrakcją jest… dwudziestometrowa wieża Eiffla w kowbojskim kapeluszu. Kinomanom na całym świecie to miejsce kojarzy się oczywiście z nagrodzonym Złotą Palmą arcydziełem Wima Wendersa. Będący kwintesencją jego twórczej fascynacji Ameryką Paryż, Teksas to meandrujące, wyczulone na piękno i fakturę krajobrazów kino drogi, w którym ścieżki nie wiodą do celu, a sensem jest wieczna wędrówka. Niezapomniany Harry Dean Stanton wciela się w Travisa Hendersona, zagubionego w pustynnych krajobrazach tułacza i człowieka bez pamięci, który od lat nie widział swojej żony Jane (Nastassja Kinski). Odyseję bohatera, przemierzającego opustoszały, niszczejący, anonimowy Teksas, sfotografował w zapierającym dech stylu stały współpracownik Wendersa, Robby Müller. Paryż, Teksas, kończący w tym roku 40 lat, to melancholijny list miłosny do Ameryki i poruszająca opowieść o dotykającej nas samotności.
Sebastian Smoliński
Ten niezwykły film drogi, oparty na scenariuszu laureata Nagrody Pulitzera Sama Sheparda, opowiada historię Travisa (Harry Dean Stanton), mężczyzny, który pewnego dnia w upale wędruje z Meksyku do Teksasu. Travis nie mówi ani słowa. Wydaje się też, że stracił większość wspomnień. Kieruje nim jednak pragnienie odnalezienia swojej rodziny – młodej żony Jane (Nastassja Kinski), którą prawdopodobnie naraził na śmiertelne niebezpieczeństwo swoją chorobliwą zazdrością, i jego 7-letniego syna Huntera. Przez cztery lata Travis był uznawany za zmarłego. Jego brat Walt przylatuje do Teksasu z Los Angeles, aby odnaleźć zaginionego brata. Walt wraz z żoną Ann zostali rodzicami zastępczymi Huntera. Bardzo trudno jest im teraz zrezygnować z tych ról, zwłaszcza gdy dowiadują się, że Travis chce wraz z synem wyruszyć na poszukiwanie Jane. Nie wiedzą o niej nic, poza tym, że prawdopodobnie mieszka w Houston...
Oprócz imponujących kreacji aktorskich Harry'ego Deana Stantona jako Travisa i Nastassji Kinski jako Jane, „Paryż, Teksas” stał się również filmem kultowym ze względu na wyjątkową ścieżkę dźwiękową autorstwa Ry Coodera.