Zakup biletów na ten seans możliwy jest poprzez stronę festiwalu Timeless:
Uwaga: nastąpi przekierowanie na stronę https://timelessfilmfestival.pl/
Kiedy ona rezygnuje z udziału w inscenizacji Andromachy w jego reżyserii, alienacja pary się pogłębia i bliscy sobie dotąd artyści zaczynają dryfować w przeciwnych kierunkach. Mistrz rozciągniętej w czasie obserwacji wydobywa z aktorów niezwykle autentyczne emocje, dzięki czemu tworzą oni kreacje, które nie mają chyba odpowiedników w kinie francuskim końca lat 60. Dodatkowo stajemy się uczestnikami formalnego eksperymentu: zdjęcia na taśmie 35 mm Rivette miesza z materiałem 16 mm, kręconym na planie filmu przez ekipę rejestrującą próby teatralne. Przenikanie się życia i sztuki nigdy wcześniej nie było tak gorzkie i intensywne.
Sebastian Smoliński
Jacques Rivette (1928-2016), czołowy autor francuskiej nowej fali, nigdy nie brylował wśród twórców tego nurtu, pozostawał raczej w cieniu swoich uznanych kolegów – Godarda, Rohmera, Chabrola czy Truffauta. Urodził się w Rouen i w latach pięćdziesiątych zaczął pisać dla Cahiers du cinéma. Jego pełnometrażowy debiut to Paryż należy do nas (1961). Filmografia Rivette’a obejmuje takie tytuły jak Zakonnica (1966), Celina i Julia płyną łodzią (1974) czy Piękna złośnica (1991).
Rekonstrukcja 4K z 2023 roku.