Kamera podąża za Eddie – prowokatorką z gay-baru Genet. Z epizodycznej narracji wyłania się barwny obraz miejskiej dżungli, dopełniony dokumentalną obserwacją queerowego podziemia.
„Żałobna parada róż” to jedno z najwybitniejszych dokonań japońskiej awangardy filmowej – manifest w barwny sposób pokazujący także środowisko japońskich intelektualistów. To pierwsza tak złożona próba sportretowania tożsamości miasta, pulsującego od ulicznych protestów i politycznych happeningów, częstych w Japonii w latach 60. Kolażowa forma filmu stała się symbolem nowofalowych eksperymentów, manifestacją twórczej kreatywności. To performatywna wariacja na temat Tokio uchwyconego na chwilę przed globalnym końcem lata miłości.
Łukasz Mańkowski
"Żałobna Parada Róż" to kultowy kontrkulturowy manifest, wypełniony znaczeniami i symbolami. Do ich rozszyfrowania zapraszamy po seansie na Dyskusyjny Klub Filmowy prowadzony przez Pełną Salę, patrona medialnego festiwalu.
Rozmowę o filmie poprowadzi Michał Konarski, redaktor Pełnej Sali, a gościem będzie Łukasz Mańkowski, współorganizator festiwalu i kurator sekcji tokijskiej.