Tymczasem Hannah zakochuje się w chłopaku z sąsiedztwa, który nie tylko nie podziela jej religijnych wartości, ale też namawia ją do buntu. Dziewczyna, z obawy przed gniewem rodziców, broni się przed poznaniem świata, który odkrywa przed nią Max. Timotheus z kolei uświadamia sobie, że pociągają go chłopcy i za wszelką cenę chce wyprzeć swoją seksualną tożsamość. Coraz częściej indywidualne potrzeby rodzeństwa są przyczyną rodzinnych konfliktów, a autorytarne próby ich rozwiązania prowadzą do katastrofy.
Reżyserka przez rok badała środowisko ewangelickiej wspólnoty, która jest tematem jej filmu i za swój scenariusz zdobyła Heską Nagrodę Filmową. Początkowo filmowa rodzina Hannah i Tima wydaje się być szczęśliwa, a relacje między jej członkami harmonijne i bezkonfliktowe. Surowe, narzucone przez kościół zasady moralne i fanatyczne ich przestrzeganie wydają się wszystkim odpowiadać. Dopiero konfrontacja ze światem zewnętrznym sprawia, że dzieci zaczynają dostrzegać sprzeczność pomiędzy własnymi emocjami, a oczekiwaniami rodziców. I choć Hannah naprawdę chce zachować czystość przedmałżeńską, a Timo desperacko walczy ze swoimi uczuciami, to radykalna postawa zarówno rodziców, jak i przedstawicieli wspólnoty, przynosi efekt odwrotny od zamierzonego.
Frauke Lodders urodziła się w 1984 roku. Studiowała komunikację wizualną w Kunsthochschule w Kassel, specjalizując się w reżyserii i pisaniu scenariuszy. Pracuje jako niezależna reżyserka, scenarzystka i producentka. Jej film dyplomowy Morpheus miał premierę na festiwalu filmowym w Szanghaju 2015 i był pokazywany na wielu festiwalach, debiut dokumentalny Unzertrennlich był nominowany do Heskiej Nagrody Filmowej w 2018. Jej ostatni film W dobrej wierze (2024) to debiut fabularny, za który otrzymała już Heską Nagrodę Filmową za najlepszy scenariusz w 2019 roku, a na tegorocznym Warszawskim Festiwalu Filmowym główną nagrodę w Konkursie 1-2.