Królowa Kier

Czy namiętność usprawiedliwia przekraczanie granic? Kiedy uwodzenie zamienia się w wykorzystywanie? „Królowa Kier” duńskiej reżyserki May el-Toukhy, zdobywca nagrody publiczności na festiwalu Sundance, to prowokacyjna, wciągająca i mroczna opowieść, która stawia pytania nurtujące świat w epoce #metoo – tyle tylko, że znajduje dla nich nieoczywiste odpowiedzi. Ten fascynujący melodramat odwraca bowiem role: uwodzicielką jest w nim dojrzała kobieta, a uwodzonym siedemnastolatek. Oboje wpadają w pułapkę pożądania, pychy i kłamstw.

Anne (Trine Dyrholm) jest szanowaną prawniczką, która pomaga nieletnim ofiarom molestowania seksualnego. Jej mąż, Peter (Magnus Krepper) to ceniony lekarz. Wysoki ekonomiczny, zawodowy i towarzyski status pozwala im wieść komfortowe życie w eleganckiej posiadłości, w której wychowują córki bliźniaczki. Pewnego dnia w ich domu zjawia się Gustav (Gustav Lindh) – zbuntowany nastoletni syn Petera z pierwszego małżeństwa. Jego obecność obudzi w Anne uśpione pragnienia, podsycane przez spojrzenia, gesty, przypadkowy dotyk. Czy zakazana relacja, w której do zyskania jest chwila erotycznego spełnienia, a do stracenia – wszystko, jest warta ryzyka?

„Królowa Kier” to doskonałe połączenie kina psychologicznego z erotycznym dramatem, stworzone przez niezwykle utalentowane kobiece trio: reżyserkę May el-Toukhy, scenarzystkę Maren Louise Käehne i wybitną duńską aktorkę Trine Dyrholm („Komuna”, „Wesele w Sorrento”). Film pozwala spojrzeć na pożądanie z kobiecego punktu widzenia, a dzięki fenomenalnej, odważnej roli Dyrholm – doświadczyć jego intensywności.

GŁOSY PRASY

Faworyt publiczności tegorocznego festiwalu Sundance, nawet jeśli podnieca, to zaraz potem serwuje zimny prysznic. Tak niepokojącego filmu nie było od dawna.
Vogue Polska

Wybitna Trine Dyrholm (…) dylematy bohaterki wygrywa z taką lekkością, że ręce same składają się do oklasków. Swoją postać buduje z piętrowych paradoksów. Jest jednocześnie wrażliwa i bezwzględna, romantyczna i stąpająca twardo po ziemi, wycofana i gotowa do ataku.
Filmweb.pl

"Królowa Kier" May el-Toukhy to świetnie zagrany dramat rodzinny. Mocny, chwilami - wziąwszy pod uwagę tematykę (relacje intymne z nieletnim) - bardzo mocny.
Interia.pl

Spójne, intrygujące i mądre dzieło uwodzi zmysłowością, a następnie osacza gęstniejącą atmosferą niesprawiedliwości, by dokonać bolesnej, ale wyważonej wiwisekcji uczuć, charakterów i władzy.
Film.org.pl

W talii kart tegorocznego repertuaru najnowsza premiera ze Skandynawii jest jedną z najważniejszych figur. Odtwórczyni tytułowej roli daje nam jedną z najbardziej złożonych kreacji ostatnich lat.
Radio RAM

Na ekranie

Newsletter

(raz w tygodniu)