Konserwatywne poglądy Mana i jego podejście do roli kobiet w społeczeństwie stają się zarzewiem napięć – zarówno między nim a Dominikiem, jak i własną rodziną, w szczególności córką Yuet. Pokazana w filmie historia stawia pytanie o to, jak kultywować tradycję w świecie, który zmienia się zbyt szybko? I czy da się to zrobić mądrze?
Po latach głębokiego kryzysu kino hongkońskie na nowo odnajduje swój głos, sięgając po lokalne tematy i formułę kina obyczajowego. Obsadzony gwiazdami i nakręcony w autentycznych lokacjach, „Ostatni taniec” opowiada o społeczeństwie, które walczy o zachowanie swojej tożsamości, balansując pomiędzy tradycją a modernizacją. Chan proponuje uniwersalną, poruszającą opowieść, którą widzowie w Hongkongu pokochali, czyniąc film największym przebojem w historii kina Pachnącego Portu.
Anselm Chan
Anselm Chan urodził się w Hongkongu. W toku kariery, która zaczęła się w 2007 roku, zdobył duże uznanie jako scenarzysta filmowy i telewizyjny. Reżysersko debiutował filmem "Ready o/r Knot" w roku 2021, który doczekał się kontynuacji dwa lata później - "Ready o/r Rot" (2023). "Ostatni taniec" jest jego trzecim filmem i największym sukcesem lokalnego kina w historii Pachnącego Portu.