„Zielony Wąż” jest adaptacją powieści Lilian Lee (autorki m.in. pierwowzoru „Rogue” Stanleya Kwana), czerpiącej ze starego chińskego podania ludowego. W obiektywie, będącego wówczas w szczytowej formie, Tsui Harka opowieść o istocie człowieczeństwa jawi się jako baśniowa przygoda, wypełniona kolorami i zmysłowością, ale też dynamicznymi scenami akcji. Reżyser, który swoją energią i wyobraźnią zrewolucjonizował współczesne kino akcji, był mistrzem w obsadzaniu ról kobiecych. Joey Wang i Maggie Cheung jako Biały Wąż i Zielony Wąż nigdy nie wyglądały bardziej zachwycająco, szczególnie na odnowionej w 4K kopii! Dzisiaj już się nie robi takiego kina – bezczelnego, balansującego między pięknem a kiczem.
Tsui Hark
Urodzony w 1950 roku, hongkoński reżyser i producent wietnamskiego pochodzenia, który uchodzi za jednego z najbardziej wszechstronnych i najważniejszych twórców światowego kina popularnego w historii. Jego trzy pierwsze filmy, zaliczane do sztandarowych osiągnięć hongkońskiej Nowej Fali, choć nie stały się przebojami kasowymi, do dzisiaj zdumiewają pomysłowością i bogactwem zapożyczeń. Prawdziwą skalę swoich możliwości Hark pokazał dopiero wtedy, gdy zaczął realizować filmy komercyjne, bardzo szybko stał się wiodącym twórcą mainstreamowym. Od roku 1984, jako producent, miał też wpływ na karierę kluczowych reżyserów, aktorów i przede wszystkim aktorek, spośród których wiele robi dzisiaj międzynarodowe kariery. To dzięki jego niespożytej energii i nieustającej potrzebie poszukiwania nowych środków wyrazu kino hongkońskie znalazło tożsamość, która pozwoliła mu stać się atrakcyjnym towarem eksportowym. Obecnie Tsui Hark pracuje na rynku chińskim, realizując wysokobudżetowe blockbustery.