Klub Wysokich Obcasów | Ema 16 września, godz. 20:00

Zapraszamy na kolejny seans w ramach Klubu Wysokich Obcasów. Tym razem pokażemy „Emę” - film Pabla Larraína to manifest nowego kina, które nasłuchuje pulsu życia, uczy się języka nowego pokolenia. I zamiast snuć opowieść – tańczy. Po seansie odbędzie się rozmowa przygotowana przez magazyn Wysokie Obcasy. Goście spotkania: Anna Herbut* i Michał Grzegorzek. Dyskusję poprowadzi Ewa Szabłowska, selekcjonerka MFF Nowe Horyzonty.

Anna Herbut - dramaturżka działająca na polu choreografii i teatru, krytyczka, badaczka, kuratorka. Łącząc praktykę artystyczną z refleksją teoretyczną, zajmuje się przede wszystkim dramaturgią ruchu, performatyką języka oraz relacjami sztuki i polityki. Jej teksty wystawiane były m.in. na scenach Litewskiego Narodowego Teatru Dramatycznego, Teatru Wielkiego – Polskiej Opery Narodowej i Teatru Polskiego we Wrocławiu.

Michał Grzegorzek jest kuratorem związanym z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, w którym współtworzy program performatywny. Interesuje się teorią queer w sztukach wizualnych i performatywnych oraz eksperymentalnymi formami wystawienniczymi. Jest kuratorem cyklu dla młodych polskich artystów Project Room, a wspólnie z Mateuszem Szymanówką prowadzi performatywno-dyskursywny program To Be Real, badający związki współczesnego performansu i kultury klubowej. Od 2017 roku jest jednym ze współorganizatorów niezależnego queerowego festiwalu POMADA w Warszawie.

Opis filmu:

Najlepszy film na upalne lato. Pokazywana w konkursie głównym festiwalu w Wenecji „Ema” Pabla Larraína („Jackie” z Natalie Portman, Srebrny Niedźwiedź za „El Club”) to filmowy rollercoaster z magnetyczną Marianą Di Girolamo i Gaelem Garcíą Bernalem w rolach głównych. Nieuchwytna jak płomień, uwodzicielska Ema roznieca ogień wszędzie tam, gdzie się pojawia. Taniec to dla niej całe życie – dla swojej pasji jest gotowa poświęcić dosłownie wszystko. Wspólnie z mężem-choreografem podejmuje kontrowersyjną decyzję, przez którą upada jej dawny świat, a na zgliszczach starego porządku wyrasta zupełnie nowy – gdzie kobiety mogą tańczyć tak, jak chcą, o rodzinie nie decyduje pokrewieństwo i każdy sam tworzy choreografię własnego życia. W nowym świecie Ema jeszcze mocniej zatraca.

MFF w Wenecji 2019 - UNIMED Award

 

Newsletter

(raz w tygodniu)