Filmy nie tylko fiction #5 / Kanada: Gierak-Onoszko i Dolan | 5 lutego, godz.19:00

Instytut Reportażu i Gutek Film zapraszają na piąte spotkanie w ramach cyklu Filmy nie tylko fiction - tym razem dotyczące Kanady.

Pokażemy przedpremierowo wyczekiwany film „Matthias i Maxime” (2019) w reżyserii Xaviera Dolana ("Wyśnione miłości", "Matka", "To tylko koniec świata").

Po seansie dziennikarka filmowa i kulturalna Anna Sańczuk porozmawia z Joanną Gierak-Onoszko – dziennikarką do 2018 roku związaną z tygodnikiem „Polityka”. Publikowała też m.in. w „Dużym Formacie”, „Piśmie. Magazynie opinii” i w „Non/fiction – nieregularniku reporterskim”. Jest laureatką nagrody za najlepszy reportaż prasowy na Festiwalu Wrażliwym za tekst o międzynarodowej akcji ewakuowania psa z Aleppo (2017). Nominowana do Polsko-Niemieckiej Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego za reportaż o lekarzach i wolontariuszach pomagających uchodźcom w Berlinie (2015). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Szkoły Reportażu. Autorka książki książki "27 śmierci Toby'ego Obeda" wydanej przez wydawnictwo Dowody na Istnienie. Książkę będzie można kupić przed seansem, a po spotkaniu otrzymać podpis autorki.

Zajmuje się bohaterami drugiego planu. 27 śmierci Toby’ego Obeda to jej debiut książkowy, owoc dwóch lat spędzonych w Kanadzie.

 

O CYKLU:

W każdą pierwszą środę miesiąca w Kinie Muranów odbywają się spotkania z autorami najgłośniejszych reportaży na temat konkretnego kraju ze stajni Instytutu Reportażu, poprzedzone projekcjami filmów z repertuaru Gutek Film.
 

OPIS FILMU:

Najczulszy, najcieplejszy, bezwstydnie romantyczny nowy film Xaviera Dolana jest historią jednego pocałunku, który wstrząsnął starą znajomością, zmącił beztroskie wody młodości i na zawsze odmienił życie tytułowych bohaterów. Ten pean na cześć przyjacielskich więzów przypomina, że prawdziwa miłość nie może się obejść bez prawdziwej przyjaźni. A czasem się od niej zaczyna.

„Matthias i Maxime” zrobiony został z myślą o trzydziestolatkach, których krzepnąca tożsamość pozostawia coraz mniej miejsca na niespodzianki i nieprzewidziane zwroty uczuć. Opowiedziany w delikatnych pastelowych kolorach, błyskotliwych dialogach i piosenkach (między innymi Arcade Fire, Pet Shop Boys, Tom Odell, Florence+The Machine, Britney Spears) brzmiących jak wyznanie, którego nie ma się odwagi uczynić wprost.

 

Newsletter

(raz w tygodniu)