PJ Harvey. A Dog Called Money

Dziecko z ciekawością przyciska twarz do okna samochodu, w którym siedzą brytyjska artystka PJ Harvey oraz współpracujący z nią, wielokrotnie nagradzany irlandzki fotoreporter i filmowiec Seamus Murphy. Znajdują się w Kabulu w Afganistanie. Pozostałe miejsca, do których podróżują, to Kosowo i biedne dzielnice Waszyngtonu. PJ Harvey szuka inspiracji. Jej myśli słychać z offu. Murphy to wszystko nagrywa. Inspiracja zamienia się w poezję, która daje początek piosenkom z albumu „The Hope Six Demolition Project”.

Każda chwila stanowi potencjalną okazję do napisania nowej piosenki, znalezienia dobrego tytułu lub rytmu. Inspiracja zamienia się w poezję, która daje początek piosenkom z albumu „The Hope Six Demolition Project”. Po powrocie do Londynu PJ Harvey nagrywa te utwory ze swoim zespołem w specjalnie zaprojektowanym studiu pod Somerset House w Londynie, które służy jako rodzaj peep show, pozwalającego publiczności obserwować przez lustro weneckie cały proces twórczy. Film to swobodny wizualny kolaż, który odkrywa potencjał twórczy PJ Harvey oraz sposób, w jaki pracuje i zdobywa inspirację.

 

Writer and musician PJ Harvey and award-winning photographer Seamus Murphy hatched a collaboration - seeking first-hand experience of the regions she wanted to write about, Harvey accompanied Murphy on some of his worldwide reporting trips, joining him in Afghanistan, Kosovo and Washington DC. Harvey collected words, Murphy collected images.

 

Back home, the words become poems, songs, then an album, which is recorded in an unprecedented art experiment in Somerset House, London. In a specially constructed room behind one-way glass, the public  –  all cameras surrendered  –  are invited to watch the 5-week process as a live sound-sculpture. Murphy exclusively documents the experiment with the same forensic vision and private access as their travels. By capturing the immediacy of their encounters with the people and places they visited, Murphy shows the humanity at the heart of the work, tracing the sources of the songs, their special metamorphosis into recorded music, and ultimately, cinema

.

Na ekranie

Newsletter

(raz w tygodniu)