Fagara

Po otrzymaniu wiadomości o nagłej śmierci ojca, Acacia, młoda kobieta z Hongkongu, mierzy się z zadaniem zorganizowania pogrzebu i opieką nad rodzinną restauracją, chociaż jej relacje ze zmarłym od długiego czasu pozostawały bardzo oschłe. Bohaterka niespodziewanie dowiaduje się o istnieniu swoich dwóch przyrodnich sióstr, jednej pochodzącej z Tajwanu, a drugiej z Chin. Trzy kobiety poznają się na pogrzebie, który daje im okazję do skonfrontowania się ze wspomnieniami z dzieciństwa, uczuciem porzucenia, wyrzutami wobec nieustannie nieobecnego ojca oraz żalem względem egoistycznych matek. Spotkanie sióstr w nieoczekiwany sposób zmieni ich życie.

Zrealizowana na podstawie bestsellera Amy Cheung z 2010 roku "Fagara" to intymny obraz trudnych relacji rodzinnych, równie skomplikowanych, co pełen sprzeczności sentyment mieszkańców Hongkongu, Tajwanu i Chiny kontynentalnych względem siebie nawzajem. Motyw rozbitej rodziny odzwierciedla sytuację bohaterek, jak i tych trzech terenów, rozdzielonych przez historię, bardzo odmiennych, jednak wywodzących się z jednego klanu. Reżyserka i scenarzystka Heiward Mak odsuwa na drugi plan dominujący w książce motyw romantyczny i skupia się na wątku rodzinnym, konflikcie pokoleniowym, którego rozwiązanie tkwi w kulinariach. W kinie chińskojęzycznym proces przyrządzania potraw i wspólny posiłek to najlepsza terapia rodzinna, zwłaszcza w filmie świątecznym takim jak "Fagara", którego akcja zbiega się ze Świętem Środka Jesieni. Dokładnie dwadzieścia pięć lat po premierze "Jedz i pij, kobieto i mężczyzno" Anga Lee, Haiward Mak tworzy uwspółcześniony portret trzech sióstr, odzwierciedlający sytuację polityczną i społeczną drugiej dekady XXI wieku.

Na ekranie

Newsletter

(raz w tygodniu)