Pani K

Elegancka żona i matka, mieszkająca w komfortowym domu na przedmieściach niespodziewanie otrzymuje sygnał, że ktoś podejrzanie interesuje się jej przeszłością. A kryją się w niej tematy, których lepiej nie tykać bez naładowanego pistoletu w garści. By ocalić spokój własnej rodziny bohaterka będzie musiała sięgnąć po dawne umiejętności: można spodziewać się po niej wiele, skoro w postać tę wciela się mistrzyni hongońskiego kina akcji, Kara Wai.

Mroczna, mocna i poetycka zarazem historia autora "Bezpańskich psów" (6. Pięć Smaków) to hołd dla klasycznego hongkońskiego kina akcji z lat 70. i 80., z jego realistycznymi starciami, w których bardziej niż efektowne ozodbniki liczy się fascynacja wyjątkową sprawnością ciała i etos rzetelnego treningu. Umiejętności są tu tradycyjnie pielęgnowane z pokolenia na pokolenie - czego przejawem jest relacja Pani K z jej córką. Walki nie są tu jednak celem samym w sobie: film Ho Yuhanga to przede wszystkim świetnie napisana, stylowa historia, nie pozbawiona ironii i czarnego humoru. 

Kara Wai ma na koncie ponad 140 ról, w tym zarówno klasyczne kino kung-fu, kostiumowe wuxia, jak i współczesne filmy akcji - o wiele mówiących tytułach, jak "Klan wojowniczek" (1978), "Tygrysica z Shaolin" (1979) czy "The Lady is the Boss" (1983). Jej filmografia to w zasadzie kompletny przegląd poetyk i stylów hongkońskiego kina gatunkowego. Pracując nad "Mrs K" aktorka (rocznik '60) nie zgodziła się na wykorzystanie dublerów, wszystkie sceny walki wykonywała  sama.

Na ekranie

Newsletter

(raz w tygodniu)